Φόρτωση Εκδηλώσεις

Υπό το σεληνόφως

Η σονάτα του σεληνόφωτος του L. v. Beethoven είναι ένα από τα δημοφιλέστερα έργα της φιλολογίας του πιάνου. Πλάι σε αυτήν, παρουσιάζονται σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα οι πιανιστικές μεταγραφές των σουιτών του μελοδράματος του Bizet L’ arlesienne, αποσπάσματα
από τον Μakrokosmos του Crumb για ενισχυμένο πιάνο, ενώ το πρόγραμμα κλείνει η εξαιρετικά πολύπλοκη και δεξιοτεχνική Ευρυάλη του Ιάννη Ξενάκη.

G. Bizet L’arlésienne – Σουίτες 1 και 2
  • Ouverture
  • Pastorale
  • Entracte
  • Minuetto
  • Mélodrame
  • Carillon
  • Farandole
G. Crumb Makrokosmos (τεύχος 2 ο )
Μέρος 1ο

  • Minuetto
  • Morning Music (Genesis II) (Cancer)
  • The Mystic Chord (Saggitarius)
  • Rain-Death Variations (Pisces)
  • Twin Suns (Doppelgänger aus der Ewigkeit) [SYMBOL] (Gemini)
Μέρος 2ο

  • Ghost-Nocturne: for the Druids of Stonehenge (Night-Spell II) (Virgo)
  • Morning Music (Genesis II) (Cancer)
  • Gargoyles (Taurus)
  • Tora! Tora! Tora! (Cadenza Apocalittica) (Scorpio)
  • A Prophecy of Nostradamus [SYMBOL] (Aries)
L. v. Beethoven Σονάτα σε ντο δίεση ελάσσονα, έργο 27, αρ. 2 ‘υπό το σεληνόφως’
  • Adagio sostenuto
  • Allegretto
  • Presto agitato
Ι. Ξενάκης Ευρυάλη

Κατά τη διάρκεια της πορείας του, με τις επιλογές του και τις δραστηριότητές του, ο Στέφανος Θωμόπουλος εξελίσσεται σε έναν πραγματικό εξερευνητή του πιάνου. Πέρα από την προσήλωσή του στο κύριο πιανιστικό ρεπερτόριο και τους συνθέτες που προτιμά όπως – ανάμεσα σε άλλους – ο Liszt, o Debussy, o Rachmaninoff και ο Ravel, δε διστάζει να συμμετέχει σε κάθε καλλιτεχνική περιπέτεια που μπορεί να ικανοποιήσει και να πάει πιο μακριά την αναζήτηση του για το καινούργιο: πρωτότυπα ρεπερτόρια, σύγχρονη μουσική, πανεπιστημιακή έρευνα, θέατρο, καλές τέχνες, παιδαγωγικά πρότζεκτ, αυτοσχεδιασμός και σινεμά, κάθε συνάντηση που μπορεί να γίνει ευκαιρία γέννησης για εμπειρίες-υβρίδια τον ενδιαφέρει.

Η εκπαίδευσή του Στέφανου Θωμόπουλου χαρακτηρίζεται από αυτή την αναζήτηση της ποικιλίας. Μετά από σπουδές στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Άνιας Χατζησυμεωνίδου) και τη Musikhochschule της Κολονίας στην τάξη του Arbo Valdma, ο Στέφανος Θωμόπουλος δουλεύει με τον Jacques Rouvier και τη Marie Françoise Bucquet στο Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, και με το Hakon Austbo στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ. Του δίνεται επίσης η ευκαιρία να έχει τις συμβουλές από μουσικές προσωπικότητες όπως η Δόμνα Ευνουχίδου, ο Dimitri Bashkirov, ο John O’Conor και ο Leon Fleischer, ενώ επί δύο χρόνια διαβάζει με τον Aldo Ciccolini, η διδασκαλεία του οποίου τον επηρεάζει βαθύτατα.

Νικητής διεθνών διαγωνισμών (Holland Music Sessions, Maria Canals, Hellexpo, Jugend Musiziert) και επιλεγμένος από τα ιδρύματα Blüthner, Yamaha, Kempff, ο Στέφανος Θωμόπουλος δίνει συναυλίες στην Ευρώπη, την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Βραζιλία, Ιαπωνία, Τουρκία, Αίγυπτο, Ουκρανία, σε χώρους όπως η Φιλαρμονική, το IRCAM, η Salle Gaveau και τα Μουσεία του Λούβρου και Orsay στο Παρίσι, η Concertgebouw στο Άμστερνταμ, η όπερα Garnier στο Monaco, το Alti Hall στο Κυότο, ή ακόμη το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Θέατρο Επιδαύρου και η Sala Cecilia Mireiles στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Παίζει ως σολίστ με τις ορχήστρες Βελιγραδίου, Οδησσού, Κύπρου, Νίκαιας, την Ολλανδική Ορχήστρα Δωματίου, την ορχήστρα της όπερας του Καΐρου και όλες τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες.

Δίνει συναυλίες σε φεστιβάλ όπως το Printemps des Arts στο Μονακό, Royaumont, Manca, το Φεστιβάλ Αθηνών, οι Μουσικές Συναντήσεις της Santander, Νew Masters on tour series στο Άμστερνταμ, το Φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη, το Φεστιβάλ Chopin στο Nohant, οι Dominicains de la Haute Alsace, το Festival Georges Bizet στο Bougival. 

Ανάμεσα στους συνεργάτες του μουσικής δωματίου βρίσκονται το Κουαρτέτο Arditti και Varèse, ο Patrice Fontanarosa, ο Loïc Schneider και η Shani Diluka. Επίσης δίνει συναυλίες με τα σύνολα Bloom και Κύκλος. Έχει συνεργαστεί και έχει κάνει πρώτες εκτελέσεις συνθετών όπως ο Γιώργος Κουμεντάκης, Gérard Pesson, Marc Monnet, Francesco Filidei, Alessio Silvestrin.

Έχει ήδη κυκλοφορήσει 7 δίσκους, ανάμεσα στους οποίους η ηχογράφηση του έργου του Γιάννη Ξενάκη για πιάνο στην εταιρία Timpani. Οι δύο τελευταίοι του δίσκοι, το 4ο κοντσέρτο για πιάνο του L. v. Beethoven στην εκδοχή του για μουσική δωματίου, και ο Μακρόκοσμος του George Crumb στη συλλογή του Printemps des Arts de Monte Carlo, απέσπασαν θαυμάσιες κριτικές στη Monde, Classica, Diapason, France Musique…

Η αγάπη του για πειραματισμούς και η περιέργεια του για κάθε είδος καλλιτεχνικής έκφρασης τον έκαναν να συμμετέχει σε πρωτότυπα πρότζεκτ, με το Lukas Hemleb στην σκηνική προσαρμογή της Μαρκησίας του Ο του Kleist, στο σύνολο Piandaemonium, και στο επίκεντρο μίας σειράς από περφορμανς πάνω σε τροποποιημένα πιάνα επινοημένα από τον Tal Isaac Hadad στο πλαίσιο της FIAC 2011 και 2012 στο Grand Palais στο Παρίσι. Με τον ίδιο καλλιτέχνη δούλεψε για την παρουσίαση του Μικρόκοσμου του Béla Bartók και του Μακρόκοσμου του George Crumb, ρεσιτάλ στη Cité de la musique του Παρισιού τον Ιούνιο του 2014. 

Ο Στέφανος Θωμόπουλος είναι ο πρώτος διδάκτωρ του Conservatoire του Παρισιού, έχοντας κάνει μία διατριβή πάνω στο έργο για πιάνο του Γιάννη Ξενάκη. Η δουλειά αυτή του επιτρέπει να δώσει συναυλίες και να συμμετέχει σε διαλέξεις γύρω από τον Ξενάκη στο Μοντρεάλ, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Tourcoing, Λονδίνο, Βελιγράδι, Λειψία, Βόννη και Αθήνα, να δημοσιεύσει στο κοινό έργο «Performing Xenakis» (Pendragon Press), μαζί με προσωπικότητες όπως ο Milan Kundera, Michel Tabachnik και Irvine Arditti, όπως και να προλογίσει την καινούργια έκδοση των έργων του Ξενάκη για πιάνο στις εκδόσεις Salabert.

Το 2010 γίνεται καθηγητής και διευθυντής του τμήματος πιάνου στο Κονσερβατόριο της Νίκαιας. Εξάλλου, δίνει σεμινάρια στο πλαίσιο του Printemps des Arts στο Μονακό, της ακαδημίας Musicalta στη Γαλλία, του Μουσικού Χωριού στην Ελλάδα και του φεστιβάλ Boya στην Κίνα.

Go to Top