Go to Top

Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου

  • papastefanou

    Η Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών (τάξη Α. Βατικιώτη) και συνέχισε τις σπουδές της στο Ωδείο Τσαϊκόφσκι της Μόσχας, στην Ακαδημία F. Liszt της Βουδαπέστης, κοντά στον P. Solymos και στο Bloomington της Indiana, κοντά στον διακεκριμένο πιανίστα και δάσκαλο G. Sebok. Έχει επίσης μελετήσει κοντά στον A. Brendel.

    Υπήρξε φιναλίστ στους διεθνείς διαγωνισμούς Bach στο Toronto και Clara Haskil. Διακρίθηκε στο Διεθνή Διαγωνισμό πιάνου της Γενεύης με τα Βραβεία Liebstockl και Fazioli . Μελέτησε θεωρητικά και σύνθεση από μικρή ηλικία ήδη με τον Γ. Α. Παπαϊωάννου και στην Αμερική με το Frederic Fox.

    Έχει ερμηνεύσει ολόκληρο το έργο του J. S. Bach και του R. Schumann και ηχογραφήσει έργα ελλήνων συνθετών, την μεγάλη Ελληνική Σονάτα του Δ. Μητρόπουλου, ολόκληρο το πιανιστικό έργο του Γ. Α. Παπαϊωάννου, με τον οποίον μελέτησε σύνθεση από πολύ μικρή ηλικία, καθώς και έργα των Κουμεντάκη, Κούκου, Σισιλιάνου, Κατσούλη κ.ά.

    Έχει τιμηθεί με το βραβείο Μοτσενίγου της Ακαδημίας Αθηνών.

    Από τη Βρετανική δισκογραφική εταιρεία First Hand Records έχει δισκογραφήσει τα έργα για πιάνο του J. S. Bach: το Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο, τις Γαλλικές Σουίτες και Φαντασίες και τις Παραλλαγες Goldberg, καθώς κι ένα διπλό CD με έργα για πιάνο του R. Schumann. Ο διεθνής τύπος υποδέχθηκε τις ηχογραφήσεις αυτές με διθυραμβικές κριτικές.

    Η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών της απένειμε για την ηχογράφηση του Καλώς Συγκερασμένου Κλειδοκύμβαλου του J. S. Bach το «Βραβείο 2018 σε Δισκογραφική Εργασία Ελληνικού Ενδιαφέροντος».

    Site
    Κανάλι στο YouTube

  • Τραγουδώντας την απώλεια

    Τελετουργικοί χοροί της απώλειας και μοιρολόγια συνδιαλέγονται με καντάτες του Bach - οι τελευταίες σε μεταγραφή για σόλο πιάνο από την ίδια την σολίστ. Τα 4 μοιρολόγια του Bartók επιλέγουν μία εσωστρεφή αντιμετώπιση του θανάτου με σποραδικές δυναμικές στιγμές συναισθηματικής αποφόρτισης. Αντίθετα, στο Dance Funéraire του Jolivet η θρηνητική ατμόσφαιρα απορρέει από την τελετουργική επαναληπτικότητα - με πολιτισμικές αναφορές στην Αφρική - και καταλήγει σε μία αναπόφευκτη κραυγή απόγνωσης. Η στυλιζαρισμένη Pavane του Ravel προσφέρει μία από τις πιο συγκινητικές και χαρακτηριστικά μελωδικές ηχητικές αποδόσεις της πιο σκληρής απώλειας: ενός παιδιού.

    Β. Bartok Four Dirges, op 9/a
    J. S. Bach - Α. Παπαστεφάνου Μεταγραφές από καντάτες για σόλο πιάνο
    A. Jolivet Dance Funéraire (Από τα Danses rituelles)
    M. Ravel Pavane pour une infante défunte

Αποθήκη Δ', Λιμάνι

 Ναύαρχου Βότση
546 25 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ