Go to Top
  • Ευτυχία Βενιωτά

    Εύη Γιαμοπούλου

    Νίκος Ζαφρανάς

    Στέφανος Θωμόπουλος

    Θοδωρής Τζοβανάκης

    Κώστας Χάρδας

  • Masterclass πιάνου με μέλη του Piandaemonium

    30 ΝΟΕ - 02 ΔΕΚ Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης

    Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πρωτότυπο masterclass, μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν με διαφορετικούς διδάσκοντες, σε διαφορετικά πεδία. Κάθε μέλος του Piandaemonium, που διδάσκει στο masterclass, επιλέγει μια θεματική ενότητα στην οποία επιθυμεί να επικεντρωθεί, συγκεκριμένα:

    Ήχος: Ποιότητες και τεχνικές βελτίωσης Ευτυχία Βενιωτά
    Φραζάρισμα, άρθρωση και ερμηνεία     Εύη Γιαμοπούλου
    Η αναλογικότητα κίνησης, ήχου, επικοινωνίας Νίκος Ζαφρανάς
    Σονάτες του L.v.Beethoven         Στέφανος Θωμόπουλος
    Μηχανισμοί απομνημόνευσης μουσικού κειμένου Θοδωρής Τζοβανάκης
    Ανάλυση και ερμηνεία: Για μία δημιουργική σχέση με την παρτιτούρα Κώστας Χάρδας

    Κάθε ενεργός ενδιαφερόμενος σπουδαστής επιλέγει τρεις (3) διαφορετικούς διδάσκοντες-θεματικές ενότητες, για να μελετήσει το ρεπερτόριο που τον ενδιαφέρει.

     

    Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι σπουδαστές πιάνου Μέσης, Ανωτέρας, πτυχιούχοι και διπλωματούχοι.

    • Ενεργή συμμετοχή 80 € για τρία (3) ωριαία μαθήματα
    • Ακροατές 30 €

    Συναυλία Συμμετεχόντων

    02 ΔΕΚ, 21.00, Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Κ.Καραμανλή 141, είσοδος ελεύθερη

    Αιτήσεις συμμετοχής

    Ως 23 Νοεμβρίου 2018 εδώ

    Δωρεάν συμμετοχή τριών ενεργών συμμετεχόντων, επιλεγμένων σπουδαστών του ΔΩΘ.
    Δωρεάν συμμετοχή όλων των σπουδαστών του ΔΩΘ ως ακροατές.
  • Ήχος: Ποιότητες και τεχνικές βελτίωσης - Ευτυχία Βενιωτά

    Έχει σημασία για μας; Πότε αρχίζει να μας απασχολεί η ποιότητα του ήχου; Ακούμε πραγματικά τον ήχο μας ή ασχολούμαστε κυρίως με το ενεργητικό κομμάτι της ατάκας του δαχτύλου στο πιάνο; Επικοινωνούμε μέσω του ήχου μας; Είναι θέμα τέχνης ή τεχνικής; Πόσο και πως μπορεί η σκέψη, η φιλοσοφία, τα συναισθήματά, η φαντασία και εντέλει η πρόθεση του ερμηνευτή να τον επηρεάσει;

    Φραζάρισμα, άρθρωση και ερμηνεία - Εύη Γιαμοπούλου

    Η έκφραση είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας της μουσικής ερμηνείας. Το φραζάρισμα και η άρθρωση αποτελούν δύο αναπόσπαστα κομμάτια της μουσικής έκφρασης. Η σωστή αποκωδικοποίηση των ενδείξεων άρθρωσης και των φράσεων του μουσικού κειμένου, σε συνδυασμό με το μουσικό στυλ της εκάστοτε μουσικής περιόδου οριοθετούν την προσωπική έκφραση του εκτελεστή. Με τον παραπάνω τρόπο εξασφαλίζεται μια καλαίσθητη και ταυτόχρονα επιστημονική  ερμηνευτική προσέγγιση των μουσικών συνθέσεων. Καθοριστικός είναι ο ρόλος της επίλυσης των τεχνικών και ηχητικών θεμάτων που προκύπτουν.

    Η αναλογικότητα κίνησης, ήχου, επικοινωνίας - Νίκος Ζαφρανάς

    Η μουσική δημιουργικότητα και δυνατότητα αυτοέκφρασης, όπως εμφανίζεται στην πιανιστική εκτέλεση, επηρεάζεται από το επίπεδο μουσικής και τεχνικής ωρίμανσης του πιανίστα. Όσο περισσότερη εμπειρία αποκτά κανείς, τόσο πιο κοντά έρχεται στον επιθυμητό στόχο. Γιατί όμως κάποιες φορές η «απαραίτητη» μελέτη μας φαίνεται λίγη ενώ άλλες, δυσανάλογα πολλή; H αναλογικότητα sensustricto αντιπροσωπεύει τη στάθμιση συγκρουόμενων δυνάμεων. Η αναζήτηση της αναλογικότητας καθρεφτίζει, με ηθική και αισθητική έμφαση, μια απαίτηση «δικαιοσύνης» υπό την έννοια τουλάχιστον ότι αυτό που είναι δυσανάλογο είναι και άδικο. Θα επιχειρήσουμε μαζί να διερευνήσουμε τις «ιδανικές» συνθήκες μελέτης, αυτές που φέρνουν γρήγορα και έντιμα τον επιθυμητό στόχο πιο κοντά μέσα από μια ειλικρινή και ξεκάθαρη συνειδητοποίηση της διαδικασίας.

    Μουσική του L.v.Beethoven - Στέφανος Θωμόπουλος

    Το πιάνο του Μπετόβεν φαντάζει σαν ένα σταυροδρόμι. Απορρόφησε όσα του έδωσαν οι πρεσβύτεροί του, και συνέθεσε με αυτά μία καινούργια στρουκτούρα της πιανιστικής γλώσσας, απέριττης και ουσιαστικής στο έπακρον, με ένα κείμενο ακριβές και απαιτητικό, αφήνοντας για όλες τις επόμενες γενεές μουσικών, κλειδιά ερμηνείας και θέτοντας τις βάσεις για την τέχνη του πιάνου έως σήμερα. Σε αυτό το σεμινάριο θα προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε αυτή τη μπετοβενική γλώσσα μέσα από τις σονάτες του και τα άλλα πιανιστικά του έργα.

    Μηχανισμοί απομνημόνευσης μουσικού κειμένου - Θοδωρής Τζοβανάκης

    Το σεμινάριο έχει ομαδικό χαρακτήρα και εστιάζει στους μηχανισμούς απομνημόνευσης μουσικού κειμένου. Κύριος σκοπός του είναι να βοηθήσει τον καθένα να ανακαλύψει τον τρόπο που του είναι πιο λειτουργικός και εύκολος, ούτως ώστε η απομνημόνευση να συμβαδίζει με τα πρώτα στάδια εκμάθησης του έργου και να μην αποτελεί απλώς μια λειτουργία η οποία προκύπτει κάποια στιγμή μηχανικά. Σε αυτό το πλαίσιο εκμάθησης, η απομνημόνευση ξεφεύγει από έναν μηχανιστικό χαρακτήρα και γίνεται μια συνειδητή πράξη μουσικής δημιουργίας που ξεκινάει ήδη από τα πρώτα στάδια της ανάγνωσης, δίνοντας έτσι άμεσα καρπούς και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και κόπο.

    Τα μαθήματα θα γίνουν την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου και το Σάββατο 01 Δεκεμβρίου και έχουν ως ανώτατο όριο τις 10 ενεργές συμμετοχές. Οι συμμετέχοντες θα προσέρχονται ανά δύο σε κάθε εργαστήριο διάρκειας 60'. Πριν από την έναρξη των εργαστηρίων θα πραγματοποιηθεί ωριαία εισαγωγική διάλεξη η οποία είναι βοηθητική για όλους τους συμμετέχοντες. Η παρουσία των ακροατών είναι ελεύθερη τόσο στη διάλεξη όσο και στο κάθε εργαστήριο.

    Ανάλυση και ερμηνεία. Για μία δημιουργική σχέση με την παρτιτούρα - Κώστας Χάρδας

    • Μπορεί η ανάλυση ενός μουσικού κειμένου να βοηθήσει την εκτέλεσή του;
    • Ποιες επιλογές μας ανοίγει κάθε φορά μία τέτοια διαδικασία; Τί μπορεί να μας πει για το πώς ένα οποιοδήποτε έργο αφηγείται μία ιστορία;
    • Μπορούμε να "εφεύρουμε" ασκήσεις που να στηρίζονται στην ίδια τη μουσική για να λύσουμε κάποια σημεία που μας δυσκολεύουν εκτελεστικά;
    • Υπάρχει μόνο μία "τέλεια" ερμηνεία;
    • Τί μας λένε οι παλαιότερες ηχογραφήσεις;

    Μερικά από τα ερωτήματα πάνω στα οποία θα δουλέψουμε στο σεμινάριο.

  • Θέλω να συμμετάσχω ως: ΕνεργόςΑκροατής

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ

    ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

    Διδάσκοντες (επιλέξτε τρεις)
    Ευτυχία ΒενιωτάΕύη ΓιαμοπούλουΝίκος ΖαφρανάςΣτέφανος ΘωμόπουλοςΘοδωρής ΤζοβανάκηςΚώστας Χάρδας


Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης

doth_logo

 Λεωφ. Κ.Καραμανλή 141, 54249 Θεσσαλονίκη

 2310 311600