-
Δεξιοτεχνία και εκφραστικότητα: τρία μεγάλα ρομαντικά κονσέρτα για πιάνο
Λίγα έργα από την κλασική μουσική έχουν διεισδύσει σε διαφορετικές όψεις της λαϊκής κουλτούρας (από τον κινηματογράφο έως τους ήχους κλήσης για κινητά) όσο το πρώτο κονσέρτο για πιάνο του Tchaikovsky και το δεύτερο του Rachmaninoff. Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί στον μελωδικό πλούτο των κονσέρτων αυτών, όσο και στην αμεσότητα της πλατιάς εκφραστικής τους παλέτας. Έπος, δράμα, λυρικότητα, μελαγχολία εναλλάσσονται αναμοχλεύοντας τον ανθρώπινο συναισθηματικό πλούτο. Χωρίς να υστερεί σε εκφραστικότητα το πρώτο κονσέρτο του Brahms, στοχαστικό και βαθύτατα λυρικό, συνδράμει στην αποψινή βύθιση στον φαντασιακό κόσμο του ρομαντισμού. Τρεις διακεκριμένοι Έλληνες πιανίστες γίνονται οι ξεναγοί μας στη ρομαντική έκφραση της ανθρώπινης συγκίνησης.
P.I. Tchaikovsky Κονσέρτο αρ. 1, σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23 - Andante non troppo e molto maestoso-Allegro con spirito
- Andantino semplice-Prestissimo
- Allegro con fuoco
Στέφανος Θωμόπουλος, πιάνο
J. Brahms Κονσέρτο αρ. 1, σε ρε ελάσσονα, έργο 15 - Maestoso
- Adagio
- Allegro non troppo
Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, πιάνο
S. Rachmaninoff Κονσέρτο αρ. 2, σε ντο ελάσσονα, έργο 18 - Moderato
- Adagio sostenuto
- Allegro Scherzando
Κάρολος Ζουγανέλης, πιάνο
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Διεύθυνση ορχήστρας Ελίζα Γώγου