11ο Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης

Παράλληλες Δράσεις

Λενιώ Λιάτσου – Το σύγχρονο πιάνο

Beautifully crafted leather products.

Το σύγχρονο πιάνο για τους νέους πιανίστες

Eκπαιδευτικός οδηγός για την διδασκαλία σύγχρονης μουσικής CONTEMPUS

Στοχεύοντας στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ σύγχρονης μουσικής και μουσικής εκπαίδευσης, το Contempus προσφέρει έναν πλήρη οδηγό κατανόησης και διδασκαλίας, ενθαρρύνοντας την προσθήκη σύγχρονου ρεπερτορίου στο επίσημο πρόγραμμα διδασκαλίας πιάνου των Ωδείων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Η Λενιώ Λιάτσου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και είναι πιανίστα, performer, ερευνήτρια και εκπαιδευτικός. Έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως το Carnegie Hall, Purcell Room, Blackheath Concert Hall, Mέγαρο Mουσικής Aθηνών και Θεσσαλονίκης, St. Martin in the Fields και σε Φεστιβάλ όπως τα Saltzburg Biennale, Kunstfestspiele Hannover, Klang Copenhagen, Βath Music Festival, Park Lane Group, Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Αθηνών, Spor Festival Aarhus κ.ά.

Έχει συμπράξει ως σολίστ με σημαντικές ορχήστρες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ οι ερμηνείες της έχουν λάβει θερμότατες κριτικές από τον διεθνή τύπo (New York Times, The Guardian, Independent, Gramophone κ.). Έργα ειδικά γραμμένα για την ίδια έχουν γράψει συνθέτες όπως οι Γ. Κουμεντάκης, Μ. Λαπιδάκης, Ν. Roensholdt, Χ.΄Κίττος.

Το έντονο ενδιαφέρον της για το μουσικό θέατρο την έχει οδηγήσει ως performer σε συνεργασίες με συνθέτες και σκηνοθέτες διεθνούς κύρους όπως οι Georges Aperghis, Manos Tsangaris και Μιχαήλ Μαρμαρινός. Το 2005 ίδρυσε μαζί με το Θοδωρή Πατσαλίδη το σύνολο σύγχρονης μουσικής dissonArt ensemble.

Πήρε το δίπλωμα πιάνου από το Μουσικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης με καθηγήτρια την Δόμνα Ευνουχίδου και συνέχισε στο Λονδίνο με την Susan Bradshaw παίρνοντας το Βachelor από το Goldsmiths College και το Master of Music in Advanced Performance από το Royal College of Music. Με υποτροφία από το RCM μελέτησε με τον Pierre-Laurent Aimard και τον Georges Pludemarcher στο Conservatoire National Superieur στο Παρίσι.

Έχει ηχογραφήσει με τις δισκογραφικές εταιρίες God Records, «Λέσχη του Δίσκου», Dissonance records και Dacapo. Οι ηχογραφήσεις της έχουν αναμεταδοθεί από το Κρατικό Ραδιόφωνο της Αυστρίας, της Γερμανίας, της Σλοβενίας, της Ελλάδας και της Αυστραλίας.

Τα έτη 2003 – 2012 δίδαξε Πιάνο με έμφαση στο ρεπερτόριο 20ου αιώνα στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Aριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενώ τα έτη 2017 – 2019 δίδαξε Σύγχρονες Πρακτικές Μουσικής Εκτέλεσης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Το 2020 ξεκίνησε την μεταδιδακτορική της έρευνα CONTEMPUS στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με την υποστήριξη του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας & Καινοτομίας.

Χρήστος Νούλης -Το Σώμα του Πιανίστα

Beautifully crafted leather products.

Τί σχέση έχει το σώμα μου με το παίξιμο του πιάνου;

Τί σχέση έχει η κίνηση με την μουσική;

Πώς θα κάνω την μελέτη μου ευχάριστη και αβίαστη;

Τί όφελος θα έχω εάν μαζί με την μουσική που δημιουργώ δώσω λίγη προσοχή και σε εμένα;

Όταν παίζω πιάνο, τα δάχτυλά μου είναι το σώμα μου;

Τα ερωτήματα αυτά θα αποτελέσουν τον πυρήνα του εργαστηρίου, το οποίο θα συνδέσει την θεωρία με την πράξη.

Σπούδασε πιάνο στο Royal College of Music του Λονδίνου ως υπότροφος των Leverhulme Trust και Exhibition Scholarship, αποφοιτώντας με τους τίτλους MMus(RCM), Dip RCM και BMus(RCM) με «Άριστα» και A’ Βραβείο. Αποφοίτησε από το Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με Δίπλωμα Πιάνου με «Άριστα Παμψηφεί» και Α’ Βραβείο. Είναι Διδάκτωρ του πανεπιστημίου Birmingham City University και είναι πιστοποιημένος δάσκαλος Rehabilitation Pilates, Yoga Therapy και Τεχνικής Alexander.

Ως σολίστ, συμμετείχε ενεργά στα φεστιβάλ Bach Marathon ABRSM, Αθηνών στην Επίδαυρο, 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου, UK SPECTRUM και Festival de Bienne στην Ελβετία. Έχει ηχογραφήσει για το 3ο πρόγραμμα της ΕΡΑ και για την ΕΡΤ3. Έχει κάνει πρώτες εκτελέσεις έργων Ελλήνων συνθετών (Αστρινίδης, Θεοδωράκης, Κούκος, Κωνσταντινίδης) όπως επίσης και ξένων συνθετών (Alwin Gayle, Roger Redgate, Ηeitor Villa – Lobos) σε Αγγλία, Καναδά, Ιταλία και Γαλλία. Έχει συμπράξει ως σολίστ με ορχήστρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και την Ελλάδα. Είναι ιδρυτικό μέλος των Μουσικών Συνόλων Le Cortège d’ Orphée, Piandaemonium και Τrio Nexus.

Εισήγαγε την Ορθοσωμική για Μουσικούς© στην Ελλάδα πριν είκοσι χρόνια με στόχο την κινητική βελτίωση των μουσικών και τη συνειδητοποίηση των σωματικών τους δυνατοτήτων. Είναι μέλος της Ένωσης Ιατρικής των Παραστατικών Τεχνών PAMA, της Medicine des Arts καθώς και της Alexander Technique International. Διδάσκει πιάνο και Τεχνική Alexander στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Ορθοσωμική για Μουσικούς στο Δημοτικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και Τεχνική Alexander στα τμήματα μουσικής του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Δόμνα Ευνουχίδου – Masterclass πιάνου

Beautifully crafted leather products.

Το masterclass απευθύνεται σε:

Νέους πιανίστες, σπουδαστές μέσης, ανωτέρας, πτυχιούχους και διπλωματούχους.

Με ένα ευρύτατο ρεπερτόριο έργων για πιάνο από τον Bach μέχρι σήμερα και πάνω από 40 κοντσέρτα, εμφανίστηκε σε διάφορα ευρωπαϊκά φεστιβάλ και με ορχήστρες όπως η Philharmonia London, Συμφωνική της Βουδαπέστης, Συμφωνική της Μαδρίτης, Südwest Rundfunk καθώς και με όλες τις ελληνικές.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και αποφοίτησε από το Κρατικό Ωδείο με «Άριστα» και Α’ βραβείο (τάξη Α. Κοντού). Συνέχισε τις σπουδές της στην École Normale de Musique (τάξη Ζ. Μπλανκάρ) και στο Conservatoire National Supérieur de Musique στο Παρίσι, απ’ όπου αποφοίτησε με Α’ βραβείο στο πιάνο και στη μουσική δωματίου (τάξη A. Ciccolini).

Επίσης, φοίτησε στη Musikhochschule του Μονάχου και εργάστηκε σε σεμινάρια και θερινές μουσικές ακαδημίες με τους Pollini, Rostropovich, Hokanson, Kabos και Celibidache κ.ά. Έχει συμπράξει ως σολίστ με όλες τις ελληνικές ορχήστρες, καθώς και με τη Συμφωνική της Βουδαπέστης, τη Συμφωνική της Κωνσταντινούπολης, τη Φιλαρμονική της Μαδρίτης, την Ορχήστρα Pro Musica της Οξφόρδης, τη Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, τη Συμφωνική του Μπάντεν-Μπάντεν, την Ορχήστρα Φιλαρμόνια του Λονδίνου κ.ά. Ως σολίστ, συμμετείχε επίσης σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αθηνών, Σύμης, Πατρών, Ηρακλείου, Δημήτρια, Aix-en-Provence, Donaueschingen, Οχρίδας, Midem-Cannes κ.ά).

Η δισκογραφία της περιλαμβάνει όλα τα έργα για πιάνο του Γ. Κωνσταντινίδη, καθώς και έργα των Ριάδη, Καλομοίρη και Ravel. Το ρεπερτόριο της περιλαμβάνει 40 κοντσέρτα και μια μεγάλη επιλογή έργων για σόλο πιάνο, από τον Bach μέχρι σήμερα. Διδάσκει στο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, ενώ διετέλεσε διευθύντρια του Νομαρχιακού Ωδείου Φλώρινας. Συχνά συμμετέχει σε ελληνικές και διεθνείς επιτροπές διαγωνισμών. Έχει παίξει αποφασιστικό ρόλο στην οργάνωση νέων μουσικών θεσμών στη Βόρεια Ελλάδα, όπως είναι η Εβδομάδα Νέων Καλλιτεχνών, η Βαλκανική Εβδομάδα Νέων Καλλιτεχνών και οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες.

Είναι, επίσης, ιδρυτικό μέλος του Διεθνούς Διαγωνισμού Μουσικής Δωματίου Helexpo. Οργάνωσε το Φεστιβάλ Μουσική στη Σαμοθράκη και το Φεστιβάλ Σεμινάρια Μουσικής στο Νυμφαίο. Το 1998 ίδρυσε το Piandaemonium, ένα συγκρότημα δώδεκα πιανιστών σε έξι πιάνα, που ερμηνεύει, κυρίως, σύγχρονη μουσική και συνθέσεις γραμμένες ειδικά γι’ αυτό.