Go to Top

Λίλια Μπογιατζίεβα

  • Το ακροατήριο σε κάθε συναυλία της μένει ενθουσιασμένο, έκπληκτο, μερικές φορές θορυβημένο, αλλά ποτέ αδιάφορο. Έχει ερμηνεύσει έργα από όλο το φάσμα του βασικού ρεπερτορίου: από τον J. S. Bach –για τη μουσική του οποίου τρέφει βαθύ θαυμασμό και εκτίμηση–, μέχρι τη μουσική του 20ού αιώνα –με την οποία αισθάνεται μια ιδιαίτερη συγγένεια–, δουλεύοντας ιδιαίτερα πάνω στον Barber και τον Shostakovich καθώς και στους περισσότερους Βούλγαρους και Έλληνες συνθέτες. Η ηχογράφηση του συνόλου του έργου για πιάνο του Barber έχει επαινεθεί από το περιοδικό Fanfare ως «ίσως το πολυτιμότερο cd που αφιερώθηκε αποκλειστικά στη μουσική του Barber για πιάνο». Η αμερικανική δισκογραφική ARTEK Recordings κυκλοφόρησε το cd της Around the Fugue (ένα πολυφωνικό ταξίδι από τον Bach μέχρι σήμερα) και ένα cd με έργα Shostakovich. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της cd με τις Παραλλαγές Goldberg του Bach από την αμερικανική δισκογραφική εταιρεία Centaur.

    Γεννήθηκε στη Σόφια, σπούδασε στην Εθνική Μουσική Ακαδημία (τάξη Ganev) και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Ωδείο Tchaikovsky της Μόσχας (τάξη T.D. Gutman). Έχει επανειλημμένα βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου (Senigalia, Vianna da Motta, Maria Callas κτλ.). Προσκεκλημένη σε φημισμένα Φεστιβάλ (Μονπελιέ, Auvers-sur-Oise, Δουβλίνο, Μοντεβιδέο, Μόσχα, Ταϊβάν, Αθήνα) εμφανίζεται σε ρεσιτάλ ως σολίστ με ορχήστρες και με σύνολα μουσικής δωματίου. Διακεκριμένη για τις διδακτικές της ικανότητες, δίδαξε στη Μουσική Ακαδημία της Σόφιας, στην Αθήνα και στο Παρίσι (CRR, Schola Cantorum). Δίνει τακτικά masterclass σε Γαλλία, Ρωσία, Νορβηγία, Ιταλία, Ελλάδα, ΗΠΑ. Είναι καθηγήτρια στη Θερινή Ακαδημία Πιάνου στον Πόρο, διοργανώνει τον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου «De Bach au Jazz» και είναι μέλος κριτικής επιτροπής διεθνών διαγωνισμών.

  • Με έμπνευση από το παρελθόν για το μέλλον

    Ο ρομαντικός καλλιτέχνης προσδοκούσε τις κατακτήσεις του μέλλοντος, ενώ, ταυτόχρονα, ενατένιζε δημιουργικά το παρελθόν. Τα τρία έργα της συναυλίας στηρίζονται στο δημιουργικό «βλέμμα» σε διαφορετικές παραδόσεις. Ο Brahms εμπνέεται από τις μεσαιωνικές λογοτεχνικές μπαλάντες. Ο Franck επανενεργοποιεί τη θρησκευτική καλλιτεχνική δημιουργικότητα μέσα από την αναπόφευκτη επίδραση του Bach. Ο Schubert, στη σονάτα D. 960, αναδιαμορφώνει την κλασική φόρμα εμπνεόμενος από τον Beethoven, προσδίδοντάς της, ωστόσο, τη σουμπερτιανή διάθεση αέναης εσωτερικής περισυλλογής.

     

    J. Brahms 4 Μπαλάντες, έργο 10
    C. Franck Πρελούδιο, χορικό και φούγκα
    διάλειμμα
    F. Schubert Σονάτα σε Σι ύφεση μείζονα, D. 960

    • Molto moderato
    • Andante sostenuto
    • Allegro vivace con delicatezza
    • Allegro ma non troppo

     

    Εισαγωγική ομιλία Ματίνα Καλαϊτζίδου


 

Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης

Φράγκων 15, 546 25 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

2310 510 551

https://www.odiokrat.gr/